02 Mars 2013, kl.22:09

+ starten på att bara göra saker

Jag berättade till Twinie att jag ville ta hål i örat och vi skämtade hit och dit om att vi skulle göra det själva.. trodde jag. För när hon väl kom hit så hade hon med sig desinfekterade dukar och en säkerthetsnål. Och jag var så nervös. Vi kokade nålen först så att det inte skulle finnas några bakterier på den och sedan höll jag is bakom stället jag skulle ta hål på ett tag så det skulle bli bedövat. Sedan la vi något hårt som tillexempel ett läppstift med lock på bakom örat så vi skulle veta när nålen var igenom, och sedan stack vi igenom säkerhetsnålen och sen försökte vi sätta in öronhänget. Men det var dock inte så enkelt, för vi kunde inte hitta hålet, men med mycket våld och tålamod gick den igenom. Nu har jag tre hål sammanlagt, ett i vänstra och två i högra.
Här är Twinies hål som jag gjorde, den svarta på vänstra bilden och det hålet där uppe som heter auricle på högra bilden. Vi märkte att det inte var så smart att ha ett läppstift där bakom så vi använde en banan som faktiskt blev vår räddning. Säkerhetsnålen gick igenom på direkten när vi tog den på vänstra sidan men det var väldigt mycket jobb att stoppa igenom öronhänget, men det gick till slut. Och på högra bilden bestämde vi att använda öronhänget som nål istället. Jag tryckte så hårt jag kunde, och först trodde vi inte att den gick igenom så vi tänkte bedöva igen, men sen såg jag spetsen sticka ut där bak så jag bah: "Nej, vänta, jag ser spetsen!" Så jag hade bananen där bak och bara tryckte så hårt jag kunde. Och man kunde verkligen höra ljudet mot bananen när den var igenom. Vilken lättnad säger jag bara! Kolla in hennes blogg >här<

Kommentarer

Ojj! Hur vågade ni göra det själva?!:) roligt att det gick iaf, blev ju jätte fint ^^ jag fundera faktiskt på o göra en sån däruppe i brosket, men har hört att det inte brukar bli bra på folk, infektion osv. vad säger din kompis om det tro?

Svar: Jag tror hon och jag skulle rekommendera att du går till en som butik eftersom det är ganska farligt att ta i brosket och risken är stor att man får infektion om man gör det fel! :)
vivitraan.blogg.se

2013-03-04 - 00:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentarer:

Trackback