13 April 2013, kl.01:40

+ Snälla sluta.

Jag har hört att jag är smal, att jag inte behöver gå ner i vikt, jag ser bra ut som jag gör. Alltså NEJ sluta. Lägg av bara. Den enda gången jag kommer vara nöjd med mig själv är när jag själv kan säga "Du ser bra ut" när jag kollar i spegeln. Det är inte din åsikt jag vill ha. Det är min egen. Jag tävlar inte mot någon annan, jag tävlar mot mig själv. Och det är väl klart jag blir glad när folk säger att jag är smal, men på ett sätt tycker jag även att det är jobbigt när dem inte ser vad jag ser. Nu kommer någon dum människa säkert skriva "Men du lägger ju upp bilder på instagram, det måste ju betyda att du är självsäker med hur du ser ut?" Men vet ni varför jag lägger upp bilder på instagram ens? Som jag skrev i mitt förra tankeinlägg handlar allting om att bli accepterad för den man är. Men hur ska man bli accepterad av andra när man inte ens kan acceptera sig själv? Det spelar ingen roll när du kollar på mig och säger att jag inte behöver gå ner i vikt, för innerst inne vet jag själv att jag mår dåligt och att din åsikt inte betyder ett skit för mig. Jag gör precis som jag vill. Jag vet vart mina gränser går. Så snälla bara håll käften och låt mig gör mitt. Jag lägger upp bilder när jag är på gymmet och berättar om mina träningspass för att jag själv ska veta vad jag har gjort och för att dela med mig av min resa mot mitt mål. Att känna mig nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentarer:

Trackback