10 Juli 2012, kl.17:52

En sur liten Vivi.

Min kollega kunde inte hitta sitt sommarkort som man åker runt gratis med, men så hitta hon den precis, och nu stänger shoppingcentret om 15 min. Så vi bestämde att vi skulle ta det imorgon istället. Plus att det inte är mycket kunder som har bokat imorgon. Så imorgon gäller det, imorgon åker vi definitivt! Annars så gjorde jag ett litet spratt på mamma över ett telefonsamtal. Såhär lät det:
V: Mamma, du behövde inte skicka ner lappen som det stod att jag har blivit antagen till Natur.
M: Men du ville ju att jag skulle göra det?
V: Ja, för jag visste inte att man bara behövde skicka in svar om man skulle tacka nej?
M: Men du kanske vill tacka nej, vad vet jag?
V: Du har rätt, jag har tänkt och grubblat på detta, och jag vill inte gå natur mer..
M: Vad menar du, VARFÖR?
V: Ja, asså jag skulle hellre vilja bli en sån som tar upp skräp..
-tystnad-
M: Ha-ha väldigt roligt, bra sak att du inte tappat humorn iallafall.
 
Självklart utspelade sig allting under vietnamiesiska, men jag är en väldigt bra tolk.. Hehe! Ser ni hur grymt rolig jag är, seriöst? Man skrattar ju nästan ihjäl sig.. Känner för att ge mig själv en meme face nu. Så här kommer den!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentarer:

Trackback