21 April 2013, kl.14:36

+ ibland förstår jag inte vad världen är gjord av.

Jag har haft många dagar då jag bara sitter i min säng och tänker "vad gör jag med mitt liv egentligen? Och alla tankar bara grötar ihop och ibland känns det som om allt bara exploderar. Ni vet när man knappt vet vad man själv tänker? Jag känner att jag vill göra något roligt med mitt liv, inte sitta och plugga matte dag in och dag ut så att jag hinner ikapp vart resten av klassen är. Jag vill åka någonstans varmt. Jag vill ha världens snyggaste kropp så folk slipper döma mig för mina tjocka lår, min dåliga hy och blablabla. Men båda jag och ni vet att det inte är så enkelt. Alla dessa spekulationer och ideér får mig att känna som om jag inte har kommit någon vart med mitt liv. Jag vill så mycket. Jag vill helt enkelt leva livet. Nej, jag vill inte supa skallen av mig och tro att jag är populär för det. Snälla bara sluta.
 
Min dröm? California? New York? Australien? Världen? Överallt? Det finns så mycket jag vill se och hur ska jag kunna uppleva detta när jag spenderar de flesta dagarna på året i min säng och spekulerar runt detta? Ja. Precis så känner jag också när jag går till skolan varje dag. Vaknar runt 6-7 tiden för att vara i skolan prick 8. Vem vill detta egentligen? Ursäkta mina ordval? Men vem FAN gillar skolan? Vem fan vill vakna så tidigt för att gå till ett ställe där man blir dömd för hur man ser ut? Ingen. Och om du nu tänkte, "jag gillar faktiskt skolan." Snälla bara hållkäften. Så ja, mest av allt vill jag åka runt till nästan varenda land och kanske bosätta mig någonstans och leva där resten av mitt liv. Skulle inte det vara underbart?
 
Jag kanske vill bli läkare, psykolog, artist, pilot.. men mest av allt vill jag bli författare. För jag gillar det. Ni vet känslan då man kan förmedla allt av att bara skriva. Att låta fantasin flöda. Men nu förtiden har jag inte det längre, fantasin då.. Varje gång jag försöker hamnar jag.. ingenstans. Så jag bara undrar, vart försvann den tjejen som älskade att lära sig saker i skolan? Vart försvann den tjejen som hade så mycket fantasi att hon kunde skriva en novell på 36 sidor? Borta. Puts väck. Det är lite synd. Ellerhur? Jag tycker det iallafall. Men detta är mina åsikter. Inte era.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL:

Kommentarer:

Trackback